Yritys: tue valmistuvien opiskelijoiden näyttelyä ja tavoita Suomen kuvataideammattilaiset ja -harrastajat!

Vapaan Taidekoulun lopputyönäyttely Vapaa ‘21 järjestään Kaapelitehtaalla 21.5.-6.6.2021.Esimakua näyttelystä saat uutisestamme

Tarjoamme yrityksille ja brändeille monia erilaisia keinoja tukea näyttelyä sponsorina ja saada siten omalle yritykselleen tehokasta näkyvyyttä kuvataidealan ammattilaisten keskuudessa. Sivujamme ja some-kanaviamme seuraavat mm. laajat sidosryhmämme: kuvataide– ja muu kulttuuri-instituutiot sekä kuvataiteesta kiinnostuneet kansalaiset: taideharrastajat ja taidetta keräilevät; kulttuurialan koulutuksesta kiinnostuneet, koulun alumnit, opiskelijat sekä kuvataideopintoja harkitsevat.

Kaikki kerätyt varat käytetään lyhentämättöminä valmistuvien opiskelijoiden Vapaa ’21 -lopputyönäyttelystä syntyviin kustannuksiin, mm. tilavuokraan ja näyttelyn rakentamisesta ja ripustuksesta syntyviin kuluihin, katalogi- ja muihin viestinnän kustannuksiin, virtuaalinäyttelyn tuottamiseen sekä mahdollisten avajaisten järjestämiseen.

Mukana menossa ovat jo vahvistetut sponsorimme Cine YugenCoolHeadETKO, Farbe, Moomin CharactersTeknos ja Yön Sahaus. Kiitos!

Näkyvyyskanavat

Vapaa ’21 -verkkosivu (Vapaataidekoulu.fi:n yhteydessä) ja virtuaalinäyttely

• Logonäkyvyys tapahtuman verkkosivulla sekä virtuaalinäyttelysivulla

Vapaataidekoulu.fi:n advertoriaalit taiteilijatarvikeliikkeille

Julkaisemme koulun verkkosivuilla kaupallisena yhteistyönä Vapaa ‘21 kumppanijuttuja. Nämä advertoriaalit ovat verkkosivujemme uutisvirrassa näkyviä ilmoituksia, jotka kertovat kiinnostavan tarinan tai uutisen ja antavat tietoa tuotteiden tai palveluiden parhaista puolista. Tuotamme jutut yhteistyössä yrityksen kanssa.  Advertoriaalisponsorisopimus on ensisijaisesti suunnattu taitelijatarvikeliikkeille, mutta myös muiden alojen yritysten ideat kuulemme mielellämme, jos ehdottamanne sisällöt voivat olla seuraajillemme kiinnostavia.

Jutun aiheena voi olla esimerkiksi:

• Yrittäjätarina: Mistä yrityksenne sai alkukipinän, millaisen polun olette kulkeneet tähän päivään ja millaisia suunnitelmia on tulevaisuudessa?
  • Muu yrityksenne toimintaan liittyvä ajankohtainen asia: Onko yrityksessänne käynnissä sukupolvenvaihdos? Tai oletteko juuri muuttaneet uusiin parempiin tiloihin? Ehdota uutista, josta emme ole kuulleetkaan!

Uniikkeina sisältöinä tarjoamme seuraavat aiheet:

• Korona-ajan vaikutukset taidetarvikeliikkeen toimintaan: Miten poikkeusaika on näkynyt liikkeenne toiminnassa? Onko kotona vietetty aika saanut ihmiset toteuttamaan unelmiaan ja tarttumaan siveltimeen – ehkä pitkänkin tauon jälkeen? Millaisia tuotteita nyt ostetaan?
  • Vastuullisuus taidetarvikeliikkeessä: Miten kasvavat eettisyysvaatimukset näkyvät taidetarvikkeiden kaupassa, tai onko sinulla parhaat vinkit esimerkiksi vegaanisen tai mahdollisimman ympäristöystävällisen taiteen tarvikkeisiin?

Juttujen kirjoittamisesta vastaavat Vapaan Taidekoulun toimiston median, viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiset Meri Karppanen ja Arja-Riikka Nikkilä. Jutun kuvituksesta sovitaan erikseen. Julkaisuajankohdasta sovitaan erikseen sponsorin toiveen mukaisesti. Advertoriaalin lisäksi yritys saa myös logonsa näkyville Vapaa ‘21 –näyttelyn verkkosivuille (Vapaataidekoulu.fi:n yhteydessä).

Vapaan Taidekoulun some-kanavat: Facebook, Instagram ja uusi tulokas LinkedIn

• Jaamme somekanavillamme linkkejä verkkosisältöihimme niin Vapaan Taidekoulun kuin itse tapahtuman sivulta, jolloin sisällöissä esillä olevat sponsorit saavat näkyvyyttä.
  • Tägäämme sponsoriyrityksen oman some-kanavan sponsoria koskevaan sisältöön aina, kun sponsorilla on some-tili kyseisessä some-palvelussa.
  • Teemme kustakin sponsorista yhdet erilliset some-postaukset, jossa kiitämme sponsoria tukemisestamme. Tämän somejulkaisun sisältöön voit vaikuttaa itse lähettämällä meille haluamasi kuvan tai linkin, tai ehdottamalla tekstisisältöä kiitosten lisäksi.
  • Instagramissa meillä on yli 2 400 seuraajaa ja postauksen kattavuus on parhaimmillaan lähes 1300 käyttäjää.
  • Facebookissa seuraajia on lähes 2 400 ja parhaimmillaan boostatut postaukset tavoittavat yli 10 000 käyttäjää.
  • LinkedInissä vasta aloitimme, mutta mikäli yritykselläsi on siellä hyvä jalansija, mietimme mielellämme yhdessä sopivan keinon, jolla voimme tukea näkyvyyttänne myös LinkedInissä!

(Vapaa ’21 katalogi ja julisteet)

Vapaa ’21 painotuotteet ovat tuotannossa. Logonäkyvyydestä painotuotteissa on sovittu niiden yritysten kanssa, jotka ovat tehneet sponsorisopimuksen ennen helmikuun loppua.

Tervetuloa tukemaan valmistuvia taidemaalareita!

Lisätiedot ja hinnat:
Meri Karppanen
hallintojohtaja
meri.karppanen(at)vapaataidekoulu.fi
040 9010 320

Artikkelikuvana yksityiskohta valmistuvan opiskelijan Anna-Stiina Korhosen maalauksesta Koirani ei ole enää niin musta, 2020, 80 x 100 cm, öljy kankaalle.