Katja Huuhkaja: "Typerysten aika"

Katja Huuhkajan näyttely “Kaaoksen keskiössä” nähtävillä Galleria Vaagassa

Vapaan Taidekoulun Galleria Vaagassa on avautunut uusi näyttely, Katja Huuhkajan “Kaaoksen keskiössä”.

“Havainto. Onko kaikki sitä miltä näyttää? Valinta. Mihin huomio kiinnittyy?
Väri. Valon ja pimeyden kohtaamista. Aallonpituuksia. Mielikuvan värittyminen. Tulkinta.
Jos fokus, näkökulma ja valo jossa asiaa tarkastellaan vaikuttaa havaintoon, niin mikä on totta?
Riippuuko todellisuuden kokemus ulkoisista vai sisäisistä tekijöistä, vai tarkastelun aikavälistä?”

Katja Huuhkaja on toisen vuoden opiskelija Vapaassa Taidekoulussa. Hän on tutkinut kaaoksen ja järjestyksen suhdetta maalauksen ja systeemiajattelun keinoin, ja sanoittaa sitä oman työskentelyprosessinsa kautta. Hän on maalauksissaan pohtinut sitä, miten kaaosta ja järjestystä on hahmotettu halki ajan eri konteksteissa ja eri näkökulmista, sekä yleisellä että yksilötasolla.

Katja Huuhkaja toivoo, että katsoja saa näyttelystä mukaansa kysymyksiä, ei niinkään vastauksia. Miten kaaos ja järjestys näyttäytyy tässä ajassa jota elämme?

Avoinna / Öppet / Open: 3.5.–23.5.2021

Ma–su / Mån-Sön / Mon-Sun 9–20

Galleria Vaaga | Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1,

E-porras, 4. krs. / E-trappan, 4. vån. / Staircase E, 4th floor

Viikonloppuisin kulku D-rapun kautta

Vapaa pääsy / Fritt inträde / Free entrance

Katja Huuhkajan näyttelyjuliste

Artikkelisivun ylälaidan kuvassa näkyy osa Katja Huuhkajan teoksesta “Typerysten aika”, 2020-2021, öljy kankaalle, 80 x 100 cm.  Kuvan saa kokonaiseksi klikkaamalla.

Seuraa Vapaan Taidekoulun kuulumisia FacebookissaInstagramissa ja LinkedInissä!