Vapaan valintakokeeseen ilmoittautui yli sata hakijaa – 25 uutta opiskelijaa valittu

Vapaan Taidekoulun ensimmäisellä vuosikurssilla syksyllä 2021 aloittavat opiskelijat on valittu.

Viime viikolla järjestetylle valintakurssille ilmoittautui yli sata hakijaa.

Vapaan ensimmäiselle vuosiluokalle valittiin 25 taidemaalariopiskelijaa ja varasijoille neljä hakijaa.

Kaikille valintakurssille osallistuneille on ilmoitettu valintojen tuloksista.

Viime viikolla järjestetyn kurssin aiheena oli perinteiseen tapaan maisemamaalaus.

Kurssin opettajina toimivat Vapaan Taidekoulun rehtori ja taidemaalauksen opettaja Elina Merenmies sekä taidemaalauksen opettajat Pauliina Turakka Purhonen ja Siiri Haarla.

Kurssilaiset piirsivät ja maalasivat viisi päivää ulkona Lapinlahdessa ja Kaapelitehtaan ympäristössä Ruoholahdessa Helsingissä.

Työskentelyvälineinä olivat hiili sekä vesivärit, guassit tai akryylivärit.

Sää suosi tänä vuonna kurssilaisia. Valintakurssin ensimmäistä päivää lukuun ottamatta hakijat pääsivät maalaamaan aurinkoisessa ja lämpimässä säässä.

Valintakurssilla työskenneltiin koko ajan ulkona. Taidemaalauksen opettaja Pauliina Turakka Purhonen (vas.) tarkastelee työskentelyä. Valokuva: Virppi Venell.

Sivun ylälaidan kuva: Valintakurssilaiset kokosivat viikon kuluessa työnsä pinoihin koulun opetusluokkaan. Valokuva: Virppi Venell.

Pysy kärryillä Vapaan Taidekoulun kuulumisista: seuraa meitä FacebookissaInstagramissa ja LinkedInissa!