Sanna Pöysän teos “Sun piti kertoa mulle että oon olemassa” valittiin kuukauden maalaukseksi

Sanna Pöysä kertoo maalauksen aiheen syntyneen turhautumisesta.

“Tässä maalauksessa lähtökohtana oli tietynlainen turhautuminen. Se kertoo siitä, kuinka yleensä erilaisen digitaalisen kokemuksen kautta yrittää toistuvasti löytää yhteyttä toisiin ihmisiin ja itseensä.

Kuinka yrittää hahmottaa omaa identiteettiään ja tulla nähdyksi sen kautta, että tekee itsestään jonkinlaisen representaation erilaisissa someympäristöissä ja kuinka lopulta se ei koskaan siirry halutulla tavalla todellisuuteen.

Maalasin taulua melko pitkään ja vaiheittain. Prosessiin liittyi olennaisesti piirtäminen ja muotokieleen vaikuttivat erilaiset sarjakuvat ja pienlehdet.”

Pöysä opiskelee Vapaan Taidekoulun ensimmäistä vuosikurssia. Haaveena on opiskelujen jatkuminen vielä pitkään.

“Maalaan, koska rakastan sitä ja koen, että se on se, mitä minun kuuluu tehdä. Se on itselleni mielekkäin tapa kuvata kokemuksiani, ja rakastan maalaamisen materiaalisuutta.  Kuvan tekeminen on tärkeää, koska kuva ei ainoastaan keskustele todellisuuden kanssa, vaan myös aktiivisesti luo sitä, silti jättäen tilaa todellisuuden ulkopuoliselle leikille. Se on tosi tärkeää. Tällä hetkellä haaveilen siitä, että voisin opiskella maalaamista mahdollisimman pitkään. Toivon kovasti pääseväni toiselle vuodelle Vapaassa Taidekoulussa, ja tutkinnon suoritettuani jatkavani opintoja korkeakoulutasolla.”

Taitelija: Sanna Pöysä
Syntynyt: 1997, Helsinki

Sanna Pöysä: "Sun piti kertoa mulle että oon olemassa" 100cm x 140cm, öljyväri kankaalle

Sanna Pöysä ja kuukauden maalaus: “Sun piti kertoa mulle että oon olemassa” 100 cm x 140 cm, öljyväri kankaalle. Kuva: Virppi Venell

Seuraa Vapaan Taidekoulun kuulumisia Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä!