Ilmoittautuminen Vapaan Taidekoulun kevätlukukauden 2023 avoimille taidekursseille on auki

Vapaan Taidekoulun kevään 2023 iltakurssien ilmoittautuminen on avoinna.

Keväällä 2023 järjestetään jälleen maksullisia, avoimia taidekursseja, jotka alkavat tammikuussa. Kasvatimme kevään piirustuskurssien osallistujamäärää.  Molemmille piirustuskursseille mahtuu 20 henkeä. Akvarellimaalauskurssilla tilaa on 16 henkilölle. Osallistujia ohjaavat kokeneet taidemaalarit ja kuvataiteilijat.

Vapaa Taidekoulu on perinteinen taidekoulu, joka tarjoaa inspiroivat puitteet oppia ja käyttää luovuuttaan.

Olemme lisänneet uusia maksutapoja kurssien maksamiseksi, joka on nyt hyvin joustavaa.

Kurssitarjonta täydentyy myöhemmin viikonloppukursseilla.

Kevään kurssit:

Iltapiirustuskurssi tiistaisin

Pilvi Ojala, kuvataiteilija ja kuvataiteen maisteri

17.1.-28.3.2023
Joka tiistai 17:00–20:00
Syyslomalla viikolla 8 ei järjestetä opetusta – kurssi on siis tauolla tiistaina 21.2.

Lisää opettajasta

(kurssit jatkuvat kuvan jälkeen)

Iltapiirustuskurssi keskiviikkoisin

Ilkka Sariola, kuvataiteilija ja kuvataiteen maisteri

Piirtäminen on minulle ajattelua viivoilla ja niiden pois pyyhkimistä. Se on välillä kuin hengittämistä tai tanssia. Nautin piirtämisestä, se tuo minulle myös irrationaalista iloa. Parhaimmillaan piirustukset muuttuvat itsellenikin vieraiksi ja peiliksi. Silloin saatan oppia jotain maailmassa olemisesta. – Ilkka Sariola

18.1.-29.3.2023
Joka keskiviikko 17:00–20:00
Syyslomalla viikolla 8 ei järjestetä opetusta – kurssi on siis tauolla keskiviikkona 22.2.

Lisää opettajasta

(kurssit jatkuvat kuvan jälkeen)

Markku Arantila, Mitä minä voisin keksiä muuta, akvarelli, 56×76 cm, 2021

Akvarellimaalauskurssi

Markku Arantila, taidemaalari ja kuvataiteilija

Leikkimistä ei pidä jättää vain lapsille. Lapsen mielikuvitus on vähäisten tietojen varassa. Aikuinen ammentaa mielikuvituksensa paljon moninaisemmista aineksista. Aikuisena voi leikkiä niitä leikkejä, joita ei vielä lapsena osannut. – Markku Arantila

16.1.-27.3.2023
Joka maanantai klo 17:00–20:00.
Syysloman aikana viikolla 8 (eli 20.2) kurssi on tauolla.

Joinain kurssikertoina maalataan ulkona Kaapelitehtaan ympäristössä – niistä sekä kokoontumispaikoista viestitään osallistujille erikseen etukäteen.

Lisää opettajasta

Toivotamme kaikki kurssilaiset lämpimästi tervetulleiksi!