Anita Snellmanin säätiö myönsi apurahan neljälle Vapaasta Taidekoulusta valmistuvalle taiteilijalle

Vuonna 1979 perustetun säätiön tehtävä on säilyttää ja esittää taiteilija Anita Snellmanin taidetta sekä edistää kiinnostusta taiteelliseen luomistyöhön mm. tukemalla taiteen opetusta ja harrastusmahdollisuuksia. Anita Snellmanin säätiö jakaa vuosittain apurahoja etupäässä vastavalmistuneille taiteilijoille.

Taideopetusta, taiteen tuntemusta sekä taideharrastusta edistävä Anita Snellmanin säätiö on myöntänyt Vapaasta Taidekoulusta valmistuville taidemaalareille stipendejä.

Tänä vuonna Vapaasta Taidekoulusta valmistuneista saivat säätiön 2000 euron apurahan Mimosa Isomäki, Heini Laaksonen, Kaisla Pohjalainen ja Riitta Sarjanen.

Vapaa ’23 on käynnissä 29.5. asti Kaapelitehtaan Puristamossa. Taidemaalareihin voit tutustua täällä.

Onnittelemme lämpimästi apurahan saajia!

Kuva: Virppi Venell. Vapaa ’23 avajaiset.

Sinua saattaisi kiinnostaa: Katso lopputyönäyttelyn avajaistunnelmat kuvina