NÄYTTELY | UTSTÄLLNINGEN | EXHIBITION

Half Plants – Half Humans on kymmenen Vapaasta Taidekoulusta vuonna 2020 valmistuneen taidemaalarin yhteisnäyttely Tukholman Kummelholmenin taidehallissa.

Ajankohta ja aukiolo

Näyttely on avoinna 7.–28.11.2021 torstaista sunnuntaihin klo 12–18.

Avajaisia vietetään lauantaina 6.11. klo 14–20. Tervetuloa!

Paikka

12744 Skärholmen, Tukholma

Pääsy ilmainen.

Näyttelystä

Näyttelyssä on esillä Inkeri Halmeen, Benjamin Kassisen, Noora Kauniston, Matilda Keräsen, Anna Kurjen, Sisko Pajarin, Tommi Pasasen, Sasha Rottsin, Eeva-Marja Saarisen ja Kati Sankalan teoksia.

Teosten muodostama kokonaisuus muistuttaa kasvikuntaa erilaisine lajeineen, rönsyineen ja kasvun vaiheineen. Näyttelyn teoksista pääosa on maalauksia. Kokonaisuudessa nähdään myös installaatiota, kuvanveistoa ja performanssia.

Ryhmän Tukholman-näyttelyn piti alun perin olla osa Vapaan Taidekoulun 85-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa kesäkuussa 2020. Koronapandemian useasti siirtämä näyttely toteutuu viimein loppuvuodesta 2021. Näyttelyn on kuratoinut taidemaalari Kim Somervuori.

Näyttelyä ovat tukeneet kumppanimme Louis ja Göran Ehrnroothin Säätiö, Suomalais-ruotsalainen kulttuurirahasto, Moomin Characters, Helsinki Capital Partners ja Novia ammattikorkeakoulu.

Half Plants – Half Humans är en grupputställning av de tio utexaminerade (2020) från Fria Konstskolan, på Kummelholmens konsthall i Stockholm.

Datum och öppettider

Utställningen är öppen från 7 till 28 november, torsdagar till söndagar 12–18.

Utställningsöppningen är lördagen den 6 november kl. 14–20. Välkommen!

12744 Skärholmen, Stockholm
Sverige

Gratis inträde.

Om utställningen

På den här utställningen visas verk av Inkeri Halme, Anna Kurki, Benjamin Kassinen, Sisko Pajari, Tommi Pasanen, Sasha Rotts, Matilda Keränen, Kati Sankala, Noora Kaunisto och Eeva-Maria Saarinen.

Verken utgör en helhet som påminner om ett växtrike med olika arter, revor och tillväxtfaser. Största delen av utställningens verk är målningar, men helheten innefattar också installationer, skulptur och performance.

Det var ursprungligen tänkt att gruppens utställning i Stockholm skulle vara en del av Fria konstskolans 85-års jubileum i juni 2020, men på grund av coronapandemin blev den uppskjuten ett antal gånger. Med konstnären Kim Somervuori som kurator blir utställningen äntligen verklighet i november 2021.

Half Plants- Half Humans stöds av våra samarbetspartners Louis och Göran Ehrnrooth stiftelse, Svenska kulturfonden, Moomin Characters, Helsinki Capital Partners och Yrkeshögskolan Novia.

Half Plants – Half Humans is a group exhibition by the ten graduates (2020) of Free Art School, at the Kummelholmen Art Gallery in Stockholm.

Dates and opening hours

The exhibition is open from 7th until 28th Nov, from Thursdays to Sundays 12–18 pm.

Exhibition opening is on Saturday November 6th 2–8 pm. Welcome!

Location

12744 Skärholmen, Stockholm
Sweden

Free entry.

About the exhibition

This exhibition presents works by Inkeri Halme, Anna Kurki, Benjamin Kassinen, Sisko Pajari, Tommi Pasanen, Sasha Rotts, Matilda Keränen, Kati Sankala, Noora Kaunisto and Eeva-Maria Saarinen.

The ensemble of works resembles the flora with its various species, runners and growth phases. Although the majority of the works in this exhibition are paintings, the set also includes installation, sculptures and performance.

The group’s exhibition in Stockholm was originally meant to be part of the Free Art School 85 years’ celebrations in June 2020. Multiple times postponed by the coronavirus pandemic, the exhibition is finally actualized in November 2021. The show is curated by artist Kim Somervuori.

Half Plants – Half Humans is supported by our partners Louis och Göran Ehrnrooth Foundation, the Finnish-Swedish Culture Foundation, Moomin Characters, Helsinki Capital Partners and Novia University of Applied Sciences.