YHTEISTYÖ YRKESHÖGSKOLAN NOVIAN KANSSA

Vapaa Taidekoulu tekee yhteistyötä Yrkeshögskolan Novian kanssa. Tuotamme yhdessä näyttelyitä ja muita taideprojekteja sekä kehitämme kotimaista ja pohjoismaista yhteistyötä kuvataiteen alalla.

Osana yhteistyöstä opiskelija kartuttaa Vapaassa Taidekoulussa Novian avoimen ammattikorkeakoulun opintopisteitä omia taidemaalariopintojaan suorittaessa. Tämä tarkoittaa, että Vapaan Taidekoulun opiskelija saa opintosuorituksensa hyväksiluettua, mikäli hän jatkaa taidemaalariksi valmistumisen jälkeen opiskeluaan Novian ruotsin- tai englanninkielisessä kuvataiteen koulutusohjelmassa.

Yrkeshögskolan Novia tarjoaa ruotsin- ja englanninkielistä koulutusta kuvataiteiden alalla esimerkiksi 240 opintopisteen kuvataiteilijan ammatin kokonaisuutena. Opiskelijalla on täten mahdollisuus suorittaa ammattikorkeakoulututkinto, joka vastaa kandidaatin tutkintoa ja on kansainvälisesti verrannollinen Bachelor’s/Master`s degree -tutkinnon kanssa.

Novialla on toimipisteet Vaasassa, Turussa, Raaseporissa ja Pietarsaaressa. Opiskelijoita Noviassa on n. 4 500 ja työntekijöitä n. 300.

Lisätietoja:

Yrkeshögskolan Novia: toimialajohtaja Håkan Omars, puh. 040 550 8734