Aïda Alliman -apurahahaku 2024

Vermeeriana-säätiö myöntää vuosittain Aïda Alliman -apurahan Vapaasta Taidekoulusta valmistuneelle taiteilijalle.

Hakuaika 1.3.-31.3 klo 24:00 asti. Raati valitsee apurahan saajan kevään aikana.

Apuraha on suuruudeltaan 20 000 CHF (noin 21 000 € maksuajankohdan valuuttakurssista riippuen).

Apurahaa haetaan tämän sivun kautta 1.3. julkaistavalla hakulomakkeella.

Hakuehdot:

• Saajan tulee olla iältään 30–50-vuotias. Hakemus käsitellään myös, mikäli hakija täyttää 30 vuotta vuoden 2024 aikana.
  • Saajan tulee olla valmistunut Vapaasta Taidekoulusta.
  • Apurahaa voi saada taiteelliseen työskentelyyn sekä näyttelyn järjestämiseen, ja sitä saa käyttää myös henkilökohtaisten elinkustannusten kattamiseen.

Apurahahakemukseen tulee liittää työskentelysuunnitelma ja/tai näyttelysuunnitelma, ansioluettelo sekä 8 – 10 kuvaa teoksista, jotka ovat syntyneet vuonna 2021 tai myöhemmin.

Hakemukset arvioi toimikunta, johon kuuluu Vapaan Taidekoulun hallituksen edustaja, Vapaan Taidekoulun rehtori, Vermeeriana-säätiön edustaja sekä kolme Vapaan Taidekoulun hallituksen ja kannatusyhdistyksen nimeämää asiantuntijaa. Toimikunta esittää apurahansaajaa Vermeeriana-säätiön hallitukselle, joka päättää apurahoista.

Aïda Alliman apurahahakemus 2024

• Otsikoi hakemuksesi ytimekkäästi niin, että siitä käy ilmi, mihin tarkoitukseen haet apurahaa (max. 250 merkkiä).
  • Kerro tarkemmin, mihin tarkoitukseen, missä ja milloin käyttäisit apurahan. Millaista lopputulosta tavoittelet? Käytössäsi on 1500 merkkiä.
  • Liitä ansioluettelosi. Tiedoston maksimikoko on 1 MB.
    Max. tiedoston koko: 1 MB.
  • Liitä tähän 8 - 10 kuvaa teoksistasi. Kuvien teosten on täytynyt syntyä vuonna 2021 tai myöhemmin. Liitä tähän myös erillinen teosluettelo, josta käyvät ilmi teosten nimet, mitat ja tekniikat. Nimeä kuvatiedostot niin, että nimet vastaavat teosluettelon tietoja. Tiedostojen maksimikoko on yhteensä 20 MB.
    Pudota tiedostot tähän tai
    Max. tiedoston koko: 20 MB, Max. tiedostot: 11.
    • Ilmoita tässä, jos olet hakenut myös muualta apurahaa samaan kohteeseen, johon haet tällä hakemuksella (summa ja rahoittajataho).
    • Listaa tähän apurahat, jotka olet saanut kolmen viime vuoden aikana (hakemuksen kohde, haettu summa, apurahan myöntäjä).

Apurahojen saajat

2016 Aino Salmi