Vapaan Taidekoulun säännöt

Tutkinto-opiskelijat

Vapaassa Taidekoulussa opiskellaan yksivuotisissa valmistavissa taidemaalarin ammattiopinnoissa sekä yhteensä nelivuotisissa (sisältäen ensimmäisen, valmistavan opintovuoden) taidemaalarin ammattiopinnoissa. Koulun opiskelijat ilmoittautuvat läsnäoleviksi opiskelijoiksi kunkin vuoden heinäkuun loppuun mennessä, ja siten sitoutuvat opintoihin sekä lukukausimaksuihin.

Opiskelu on täysipäiväistä (n. 30 h / vko, 36 viikkoa vuodessa). Opiskelijoilta edellytetään vähintään 80 % läsnä oloa.

Vapaassa Taidekoulussa ei suvaita minkäänlaista kiusaamista, syrjintää tai häirintää missään muodossa, vaan kunnioitamme jokainen toisiamme – niin muita opiskelijoita, opettajia, ohjaajia, luennoitsijoita, malleja, toimiston henkilökuntaa, koulun siisteydestä huolehtivia sekä kaikkia muitakin koulun tiloissa työskenteleviä tai vierailevia.

Kiusaamisen, syrjinnän ja häirinnän vastainen ohjeistus toimitetaan kaikille Vapaassa Taidekoulussa opiskeleville.

Avoimet, maksulliset kurssit

Vapaan Taidekoulun maksullisilla kursseilla noudatetaan seuraavia peruutusehtoja, ellei ole muuta ilmoitettu.

Ilmoittautuminen kursseille päättyy kaksi viikkoa ennen kurssin alkua tai kun kurssi on täynnä. Osallistumisen voi perua ilman kuluja 10 päivää ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen tehtävistä peruutuksista tai peruuttamatta jättämisestä veloitamme täyden osallistumismaksun.

Määräajan jälkeen tehdyissä sairastumisesta johtuvissa peruutuksissa kurssimaksu voidaan jättää veloittamatta lääkärintodistuksen perusteella. Peruutus tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen info@vapaataidekoulu.fi.

Pidätämme oikeuden kurssin peruuttamiseen esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän vuoksi sekä oikeuden mahdollisiin aikataulumuutoksiin. Koko kurssin siirtyessä uudelle ajankohdalle, voi osallistumisen peruttaa veloituksetta.