Vapaa ’21 -lopputyönäyttelystä teoksia Kansallisgallerian kokoelmaan

Vapaan Taidekoulun lopputyönäyttelystä Vapaa ’21 on myyty viisi teosta Kansallisgallerian / Valtion taideteostoimikunnan kokoelmaan. Lopputyönäyttely pidettiin Kaapelitehtaan Puristamossa viime toukokuussa.

Vapaasta Taidekoulusta valmistui keväällä 2021 kolmetoista taidemaalaria. Lopputyönäyttely järjestettiin koronapandemian keskellä ja monin rajoituksin, mutta se tavoitti hyvin yleisöä niin Kaapelitehtaalla kuin virtuaalinäyttelyssä, joka on edelleen nähtävillä.

Kansallisgallerian kokoelmaan myydyt teokset ovat Mirva Niirasen (s. 1991) Ikävä, Marika Lahdenperän (s. 1998) Tule lähelle, Riikka Mäkeläisen (s. 1981) Taivaalliset kengät sekä Arttu Hartikaisen (s. 1988) Palikat paikoilleen ja Punainen tupa ja perunamaa.