Vermeeriana-säätiön Aïda Alliman -apurahahakua pidennetty teknisen häiriön vuoksi

Vermeeriana-säätiö myöntää vuosittain Aïda Alliman -apurahan Vapaasta Taidekoulusta valmistuneelle taiteilijalle. Vuoden 2024 apuraha on haettavissa 1.3.-31.3.2024 klo 24:00 asti.

Päivitys 31.3.2024:

Huom! Hakulomakkeella on ollut häiriöitä. Pahoittelemme tästä aiheutunutta vaivaa ja huolta.

Jotkut hakijat eivät ole saaneet vahvistusviestiä hakemuksen perilletulosta, vaikka hakemus on tullut perille ja tallentunut järjestelmään. Jos hakemuksen liitteiden tallennuksessa tai muissa tiedoissa on puutteita, olemme henkilökohtaisesti yhteydessä hakijaan heti pääsiäisen jälkeen.

Hakuaika: Alkuperäinen hakuaika oli 1.3.-31.3 klo 24:00 asti. Hakuaikaa on jatkettu hakulomakkeella esiintyvän häiriön vuoksi ja haku on avoinna toistaiseksi. Tiedotamme tällä sivulla hakuajan päättymisestä heti, kun sivun korjausaikataulusta on varmuus. Hakemus on mahdollista lähettää ainakin tiistaihin 2.4. klo 24:00 asti.

***

Apuraha voidaan myöntää iältään 30 – 50-vuotiaalle Vapaasta Taidekoulusta valmistuneelle taiteilijalle taiteelliseen työskentelyyn sekä näyttelyn järjestämiseen tai henkilökohtaisten elinkustannusten kattamiseen. Apuraha on suuruudeltaan 20 000 Sveitsin frangia eli noin 21 000 euroa maksuajankohdan valuuttakurssista riippuen.

Hakemukset arvioi toimikunta, johon kuuluu Vapaan Taidekoulun hallituksen puheenjohtaja, Vapaan Taidekoulun rehtori, Vermeeriana-säätiön edustaja sekä kolme Vapaan Taidekoulun hallituksen ja kannatusyhdistyksen nimeämää asiantuntijaa.

Vuoden 2023 apuraha myönnettiin Erik Creutzigerille, joka on valmistunut Vapaasta Taidekoulusta vuonna 2007.

Apuraha aukeaa haettavaksi tämän linkin takaisella sivulla maaliskuun 1. päivä.

Artikkelikuva: Virppi Sysilehto.